Alla inlägg under februari 2009

Av bessibus - 23 februari 2009 20:33

japp nu har jag äntligen slutat pilla på svenska artikeln. kom upp i 410 ord med, så det går ju inte o klaga på. bara allt annat xD

hadfe iaf med allt man skulle så G borde jag ju få.. eller?


ska kolla egenom sh innan jag går å lägger mig med. stryka underlite o så.

verkligen kolla på oh-bilderna så jag vet vad det är jag ska prata om. även fast vi ska redovisa på måndag så känns de skönt att ha lite gjort innan o att man kan de någorlunda bra innan man står där inför klassen o ska kunna de in o ut. ska ju föra en diskution sen.

vi har ju ämnet om sexförbrytare o våldtäktsmän mm. jag ska upplysa om att som tjej blir man ordentligt upprörd! :@

för de e ju typ bara tjejens fel att killen blir så  "upphetsad" att han måste gå på oss! va fan, o lyssna här liksom de är mer okej att förgripa sig på tjejen om hon är full, har nedsatt funktion i kroppen eller har en psykisk störning!!! VA FAN ÄR DE FÖR FEL M FOLK!!!


 menmen. just nu sitter jag här och tänker. på mitt liv. på 3 andra personers liv. om hur de påverkar mig. om hur jag tycker att några av dom är så himla starka. osv. helt sjukt.


men men. inge mer svammel från mig.

vi hörs selin.

Av bessibus - 23 februari 2009 19:36

första är originalet i dåligt ljud, den andra är em väldigt fin cover.

Av bessibus - 23 februari 2009 18:49

sitter nu o finslipar på min svenska artikel. det börjar kanske bli ngt nu.

jag är inte nöjd, det är jag aldrig när de kommer till svenska. helt sjukt att jag fick mvg på en uppsats i 9:an.. :O

är även snart uppe i 400 ord som jag tidigare inte va.

så det börjar likom ta sig.


ämnet på detta är ju romeo o julia, o skulle egentligen varit inne för ca 6h sen^^ men man kunde även skicka det under dagen så de ät de jag håller på med nu.

det är lite rörigt för tillfället men det ska nog bli bra. eller..?

för övrigt fryser jag hemskt mkt och är sugen på ngt^^

typ coca cola o ngt sött.

kommer ju inte pallra mig ut^^ det vet jag ju med mig så blir en "nyttig" kväll..


nej åter till svenskan.

tipsar om film eller ngn bra musik senare. så kolla in då med vettja.

/selin

Av bessibus - 23 februari 2009 17:18

... men paus är ett dåligt sätt att göra slut på.

har haft de i mitt huvud nu ett bra tag.

paus, ni som gör en paus, kan ni likosm säga vf? vf "utvägen" liksom blir paus..? 

ge riktigt bra skäl vf?

i ett förhållande lär de ju betyda mer eller mindre, jag älskar dig inte som förut, jag tänker knulla runt, hittar jag inget bättre går jag tillbaks till dig. men hittar jag en bättre pärla så tar jag henne. dvs ett dåligt sätt att göra slut på enligt mig..


men i vänskap...? är de att man itne tål varann för tillfället. eller att ngn gjort ngt "dumt" som den andra inte tål. att personen tynger den andra med för mkt.. för lite? eller att man helt enkelt hela tiden är med varann och helt enkelt tröttnat lite på varann o behöver sakna ngn ett tag.

frågan blir då, vad händer om man tillslut inte saknar denna människa?


jag har varit med om några "vänskaps-pauser" tänker jag kalla det av olika anledningar. är i en nu av anledningar jag redan vet så, inlägget är inte riktat till det, utan mer begreppet paus. vad det betyder.

vad betyder de för dig?

vad anser du om mina åsikter? (de e få åsikter men de är de jag mest tänker på skulle jag skriva alla skulle ingen orka läsa. inlägget skulle bli enormt långt)


/små underliga tankar från selin

Av bessibus - 23 februari 2009 16:21

jag vet inte va de e för fel på mig, riktigt, men en sak är klar jag ska skärpa mig lite.

jag stör mig inte enormt av mina "problem" just nu, men en dag kanske jag gör. eller så e de runtmig som inte klarar av dom. eller de kanske tror att jag stör mig på vissa saker fast jag inte gör de, osv.

ond cirkel är de iaf.

dagens löfte till mig själv är skärpa mig lite o bevisa att jag kan skärpa mig.

jag skriver detta i syfte för att fler ska veta o så jag inte kan "fuska" som jag annars lätt kan om de bara  ejag som vet de.


men men nog om detta.

skolan idag flöt på okej. efter skolan drog jag o sandra till gränby, åkte lite fel, o lite pinsamt blev de men vi kom fram o så.


nu e jag hemma åt en macka just. nu ska jag skala potatis o göra klart svenskan o skicka iväg den.


/selin

Av bessibus - 23 februari 2009 07:37

skola igen, typ back to reality..

men de va ett tag sen jag va så här klar en morgon asså. ska klä på mig o sen ta lite hårspray ihåret. nu vet ni inte hur jagh ser ut idag men det är en sån här jag orkar itne bry mig hur jag ser ut dag, (osminkad m luggen uppe). vet inte vad det blir i klädväg än. blir väl jeans, linne min gråa kofta kanske o ngn sjal. den lila kanske?


hur som helst ämnena idag är:

samhällskunskap - sexförbrytare mm...

datorkunskap.

HVK???

svenska - HATA!!!!!!!!! :@


pettersson ska gymma klockan 3 men jag pallar inte emd det idag känner jag. kroppen e slö. (då borde jag egentligen träna lite), men vi satsar på torsdag kanske?


veckan ser ut så här:

måndag:

skola - hem - plugga

tisdag:
skola - kurator - hem - kör

onsdag:

skola - praktik - träna? - följa med n o pierca. om jag hinner..

torsdag:

skola, sh redovisning - träna?

fredag:

skola ...?


jaja, allt för mig. vi ses senare people.

/selin

Av bessibus - 22 februari 2009 20:42

men ibland jkan jag börja tänka, vad skulle hända om min mamma dog typ imorgon.. vart skulle jag ta vägen? vad skulle jag känna?

i nuläget har ju mor o jag som tidigare sagt inte så bra relation, vi stör oss på varann så himla mkt! men jag älskar ju henne, jag gör de, mer än vad jag själv tror.


jag tänkte på detta idag, om min mamma skulel dö asså.

tanken kommer att jag skulle må så sjukt dåligt, att jag inte sa jag älskar dig, att jag inte sagt dom orden på ja säkert 1-3år el ngt. jag menar hon har sagt de till mig, o jag har typ sagt desamma, men inte just orden jag älskar dig. vf är det så svårt för mig?

är det för att hon hela tiden klagar på mig, tycker jag är halvt dum i huve, lat, egoistisk som hon så fint sa häromdagen då jag ville sova i ca 20  min till.. jag ska ju inte säga att jag är bättre, men de e ju hon som får mig på dessa jobbiga humör, de e hon bla som utlöser dom, mina humörsvängningar, mina små utbrott mm..

jag kan verkligen inte svälja det som jag borde, jag exploderar verkligen, precis som hon, men om man säger det (som jag självklart sagt) så ryker ju hon till o säger, "de är jag ju inte alls! nu får du fanimig ge dig elisabeth".

men vi är för lika hon o jag, som två pluspoler som bara stöter bort varann..


jag satt o tänkte på tatueringar sen.

om min mamma skulle dö inom detta år, ska jag så lätt tatuera in hennes födelse datum i romerska bokstäver på min fot.

kanske låter dumt men jag skulel nog inte göra de om hon dör när jag e typ 40 el ngt.

vi e ngt sega på att dö i vår släkt, o när vi dör dör majoriteten av ngn sjukdom, el cancer, elelr vissa dör av hög ålder, men mest pga sjukdommar. men vi är ändå väldigt sega på att dö..

jag tror att min mamma kommer dö i förtid.

det tror jag, o jag tror att hon kommer dö när jag behöver henne som allra mest. vf? jo för att världen ska kunna jävlas med mig mer^^


nej nu svamlar jag på om jag vet itne vad. och jag ska upplysa om att jag inte riktigt vet va de e med mig just nu.

jag är ngt off. men men, verkligheten kallar.

/selin

Av bessibus - 22 februari 2009 19:04

japp, det känns som att jag förlorar de som ligger närmast hjärtat.

jag snackar knappt med dom längre, ser dom knappt längre, när jag väl snackar med dom är de likosm ba hej, läget, görs. sen tystnad..

de e typ hemskt. enligt mig iaf, det blir inte de långa härliga stora konversationerna det en gång va.

förlorar jag er, eller har vi bara tröttnat på varann en liten period?

det är frågan..

/selin

Ovido - Quiz & Flashcards