Direktlänk till inlägg 7 oktober 2008

skolmaten

Av bessibus - 7 oktober 2008 17:01

kom på en till sak som jag vill skriva om.

skolmaten.

var det ngn som såg programmet om det igår?

asså typ fett skabb, inte för att jag redan visste det, för det visste jag men, allt är typ halvfabrikat. inget är gjort från grunden.

vissa skolor lägger 30kr per elev på maten tror jg att de va medans vissa bara lägger 4 kr! 4kr!!! det är ju inget!

och det va ngn som läste på pyttipanna förpackningen..

det stod:

friterad potatis. palm olja. sammanpressat nötkött (?) lyssna på det ordet liksom sammanpressat nötkött.. mums, hur lockande låter det liksom.. skit äckligt. enligt mig. jag blir typ mer lockad över att bli veggo nu.. usch.

och så gjorde dom ett test, de jämförde maten med kattmat. de värdera de kollade på va d-vitamin o järn, ngt som alla behöver, och kattmaten hade sjukt mkt mer halter av det än skolmaten, inte för att trycka ner katterna på ngt vis, men herregud, borde det inte va tvärtom! jag menar de skilde inte lite utan hur mkt som helst, skolmaten hade kanske spalter på 2 cm medans kattmaten hade på mer än 10 cm typ.

herre gud. o de är, klaga inte på maten, men ät manten själv då liksom? nu låter det inte så himla gott eller?

jag tackar våran skola för att man kan äta fil o flingor, annars skulle man ju typ hungra ihjäl. typ. för gott är det sällan iskolan enligt mig iaf, det går ner för att man är hungrig inget annat.

de va vad jag ville säga och jag ber er kolla på programmet för att få veta sanningen om vad ni äter i skolan. det går på 4:an klockan 9 på måndagar.

checka in det vettja.

/e

 
 
carro

carro

7 oktober 2008 17:19

hemskt. Såg inte programet, men ficks de någon form av förklaring varför katterna får bättre mat? och jag håller med angående filen, levde på den under halva skoltiden =).

http://carrobarrometer.blogg.se

 
Ingen bild

saarat

7 oktober 2008 18:26

Det där snackade Anna-Lena om idag på nagelkursen, haha! Grovt äckligt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bessibus - 26 augusti 2009 21:12

okej jag kanske inte är helt nöjd, men jag har en ny blogg. :) jag har kvar denna ett rba tag så alla ni som kollar in uppfattar att de är en ny blogg som gäller.  och bloggen som gäller är: bessibus.blogspot.com   hoppas att ni gillar den mer, den ...

Av bessibus - 26 augusti 2009 14:53

japp så är de och de va lite "intensivt" höhö. vi började med att sminka varann.. hah jag sög balle va så längesen! men men  sen hade vi lunch i matsalen jag hatar, 1. ett fult matkort på mig! 2. upplägget är helt cp! menmen sen va de en lektion jag ...

Av bessibus - 25 augusti 2009 21:29

jo tack jag har börjat fila på den och börjar bli lite nöjd, ska fråna sara lite grejjer nr hon komemr tillbaka, vissa saker jag inte fattar. och just de, jag har nu  också en facebook. ryktes med nu idag, efter att sara (svikaren) gick med efter att...

Av bessibus - 25 augusti 2009 15:21

1. Är du singel? nej2. Är du lycklig? ja då de är jag väl3. Är du uttråkad? hyffsat4. Är du ledsen? nej5. Är du italienare? nej6. Är du gravid? Nej7. Är du full? Nej 8. Är du en cooling? haha alltid9. Är du från Irland? Nej10. Är dina föräldrar fortf...

Ovido - Quiz & Flashcards