Alla inlägg under september 2008

Av bessibus - 18 september 2008 15:05

denna låt fick mig att tänka efter lite och jag känner bara att denna lilla text bit ur låten sätmmer lite för mig, det klickade bara på ngt vis. har lyssnat på den nu ett tag, men gått över till hårdrocken för dagen.

men det är ändå dagens låt.

här kommer några rader.


gyllene tider - när alla vännerna gått hem.



När alla vänner är som ljus
När varje sekund känns som en minut
Och när man inte hittar ut
När alla vänner är som ljus

När alla vänner är som ljus
Ljus som brinner ut
När varje veke bär en knut
När alla vänner är som ljus

Då börjar man tveka att ta nya tag
Ensam i världen, här är jag!
Är jag stark eller svag?
Det spelar ingen roll...


/e

Av bessibus - 18 september 2008 09:55

japp då va de dags igen, idrottslektionen.
och idag ska vi springa och öva inför coopertestet. vi ska springa en sträcka som jag tror är ca 2.4 km lång. vi sprang denna sträcka plus en annan (4km) förra året o nu ska vi göra det igen. och denna gång måste man slå tiden man hade förut. hjälp! nej då jag tror att jag kan slå min förra tid, jag pessar mig mer nu, och har fått bättre kondis. så de e bara spring till härligt hög rock musik.
musik är ett måste för mig för att de ska gå bra, annars psykar jag mig bara.
så laddar ipoden så den håller nu. har gjort en speciell spring-lista åxå. funderar på att lägga in lite mer där..
aja, kklockan är 5 i 10 och jag sa börja röra mig, eller fixa mig lite rättare sagt.
jag tror att jag kommer få håll.. jag åt typ nyss, dåligt planerat jag vet men jag sov lite för länge..

ha det bäst people puss hej!

Av bessibus - 15 september 2008 20:13

ja ni, måndag idafg dåra.
och jag orkade verkligen inte kände jag.. de va jobbigt imorse.. så tog en dusch, värmde värme kudden o klämde ner en macka o en liite yoghurt. kollade hret orkade inte bry mig fick bli en hårnål bara lite hårsprey och borsta tänderna o sen iväg typ.
väl i skolan, ser ag ut som jag vet inte vad o vi har sh, jag o min grupp börjar leta fakta om enbarnspolitiken i kina.
efter ca 75 min slutar vi ohar 3h hål för att sen måla självporträtt på bilden, gick väl helt okej, men va ju inte alls likt mig! aja jag har ingen talang o jag vet de!
efterskolan drog jag hem till sara gullet, o gud va vi svulla, vi gör de jämt fan när vi är tillsammans :D haha, hur som helst vi gjorde varma mackor o sen gjorde vi snickers smet o kollade på törnrosa.. haha, gud va kul!! vi hittade flera människor vi kände i den filmen, eller hur? hah oh jag mår illa efter snickers smeten, de va skit gott ta mig inte fel, men ibland blir de för mkt av de goda o man mår illa ist, sen efter filmen bar det hemåt.
de va skit mysigt, jag älskar sånt här, det håller mig på jorden, gör mig lycklig för en stund. <3 älskar sig sara.

detta blev nog en bra dag ändå.  ha det underbart bäst.
puss!

Av bessibus - 13 september 2008 15:59

ja då var det dags igen... (?)

kulturnatten.. jag har aldrig varit ute på en kulturnatt.. jag har typ aldrig varit hemma.. förra året denna tid var jag i polen :) ahah

men nu e jag de o ensam hemma åxå :D happy

så idag ska jag ut o träffa så många som möljlgt, skit kul :D om ca 30 min kommer gz o sara in ramlande. då ska vi äta o fixa oss lite sen få rvi se vad som händer, sara ska va i stan klockan 6 iaf, vi får se vart gz o jag tar vägen, vi kanske hyra in oss hos sofia och förfestar lite. myysigt. eller så drar vi ngn annanstans. ska snacka med pettersson o så åxå, och elin, o jonte o boman, o alla fan. herregud hur ska vi hinna allt.

aja, de är lungt. de finns tid o plats för allt.

jaja, vad ska man ha på sig då? det blir ju kallt!! höll på att förfrysa igår på vägen hem vid midnatt.. och då va jag max ute i 5 minuter.. klenis..

aja, lite promille i kroppen o så käner man de inte längre. men jag ska klä på mig ordentligt får fan inte bli juk eller.

appropå de RMK - I väntan på bussen detta är en grymt bra låt! jag har haft den i evigheter men verkligen fastnat för den nu!

haha. men men, nu ska jag fixa de sista innan folket kommer ha det bäst, slå gärna en pling, pusshej!

Av bessibus - 11 september 2008 18:41

japp det vart lite missnöje igår då jag skulle fixa naglarna men det är fixat nu, det kommer ingen före bild, men här är efterbilderna, (dvs efter igår händelsen**)

imorgon äre skol foto o va ska man ha på mig?! har typ ångest.

men det löser sig de vet jag, ska låna petterssons plattång och hoppas på att jag får ett rakt vackert hår iaf.

hur sm helst här kommer bilderna ha det bäsr puss hej!


Av bessibus - 10 september 2008 17:31

ja då va de skola igen, först psykologi där vi fick ett grupparbete, jobbar med gz, vi ska skriva om en psykisk-sjukdom, jag o gz valde ätstörningar.

det är ganska interessant. man får lära sig mkt av att läsa och vi har 13 papper och det blir säkert mer om inte annat.

hur som helst efter det hade vi svenska och jag är verkligen inte bra på svenska, men vi läste texter och svarade på en fråga till varje text, jag o sara o gz hann med 2 texter.

sen slutade vi 11.30

vi gick ner och åt, potatisplättar o mkt sallad, mums, typ. aldrig har det varit så gott med mat, va fan skit hungrig. :P

sen gick jag gz o josse upp vi satt o snackade efter ca 1h drog gz hem, och efter jag vet inte hur lång tid så drog josse med, då satte jag mig med mina ätstörningspapper och pluggade lite. mt bra elisabeth, sen vid 2 kom pettersson och vi gjorde sällskap hem.

mkt trevligt, vad har jag gjort sen dess då?

inte mkt suttit vid datorn, gjort mat, ätit, diskat, o så.

funderar på att gå ut å gå lite, med musik i öronen, min lilla bubbla.

då man tänker på allt och inget, tänker på sitt liv o inget alls. lyssnar på musik som överesstämer med det man känner, hur härligt. i love it, det enda dryga är när öronen börjar värka av hörurarna som är ganska så obekväma.


dagens låt:

Rihanna ft T.I - Live your life


sen när jag kommer hem för jag går nog ut o går i ca 1h, så ska jag nog gå in o duscha o tvätta håret om inte annat sen måla naglarna och göra lite mer om ätstörningarna och sen är det ju heroes klockan 21 på tv4. gud vad jag älskar det programmet!

ja, det är väl hur mitt schema ser ut för tillfället.


på fredag är det skolfoto va fan ska jag ha på mig? vill ha ngt nytt men har inte pengar till det för tillfället...

ha det underbart bra, puss hej!


ps: mitt msn funkar inte just nu, provar senare ikväll. annars får ni ringa eller smsa om de är ngt.


Av bessibus - 9 september 2008 17:13

japp. idag fick jag min nagelförlängning, och vi va en man kort så 2 st gjorde på mig samtidigt, dvs jag fick 10 naglar, dvs en hel förlängning :D:D:D jag är lycklig. hah

men nu ska jag bara fila, dom liite och måla dom i fransk stil, (franskmanikyr.) haha

jaja,kören börjar idag har ingen lust alls, pallar inte.

men ska nog gå ut en stund o gå efter om det inte ösregnar. för så pallar jag inte. då kanske jag hyr in mig hos ngn en stund.

sen har jag ju min psykologi läxa, somjag inte fattar ett skit av. där kommer blonda jag fram igen.

hur som helst jag är ganska lyckig idag. så ha det bra puss hej!

Av bessibus - 9 september 2008 09:26

ja idag äre skola igen.

vi har hantverk hela dagen :D gud vad härligt, och det roliga är att jag kommer inte göra ett skit, för vi övar på att sätta på tippar och så.

så idag komer jag komma hem med 5 långa naglar om allt vill sig väl. :D jag är lycklig, fast jag vill ha, 10 och en förlängning, (dvs med förstärkning också inte bara lim, men det kommer vi få så småning om, :D)

naglar tycker jag är skit kul, ska nog beställa/köpa, lite tippar, lim o förstärkning, och göra lite på mina kompisar som inte har ngt problem med att utnyttja mig xD haha, men det gör jag med ett nöje, men förlängningar kommer jag nog ta en peng för, så att det går runt med material. annars går ju jag bara "back" och det är inte bra.

hur som helst, ag brukar göra manikyr på mina nära o kära, och morsans kompisar är ju typ skit galada över att jag går där jag går, för de vill gärna utnyttja mig en kväll xD med att fixa ögonbryn, smink, kläder o färger, naglar mm. men då vill jag ha lite pengar. men men


hur som helst, nu är det duschen som kallar tror jag. 

sen kommer ju preoblemet vad ska man ha på sig?

jaja, vi tar ngt, det blir säkert bra.


ha det bäst där ute, puss!

Ovido - Quiz & Flashcards