Direktlänk till inlägg 14 november 2008

skolk? eller sjuk?

Av bessibus - 14 november 2008 10:59

ja skolk eller sjuk? kalla det va ni vill. men jag försov mig idag. klev upp ringde ett samtal, ingen svarade. började fixa mig, hittade ingen glädje. klockan va 09.15 vad skulle jag till skolan att göra? 45 min sen alla redan. vi har bara hantverk idag, skulle ha med en modell.. saknar en modell.. peppet är på -7. fortsätter fixa mig. långsamt nu, stresen har avtagit, vf stressa är ju redan sen? blickar ut över rummet. ser psykologi böckerna. satt uppe o pluggade till 23. somande adrig då. mamma kom in vid 00.15 o frågade vf jag va vaken.. jag kunde inte sova sa jag, som vanligt. mamma gick o somnade om, hörde hennes snarkningar genom min dörr. kollar på klockan 02.07 måste sova nu. men det går inte. jag ligger o tänker nu, på allt, o inget. som vanligt där med. somnar så småningom. vaknar i några ggr, av väckar klockan. mobilen, mamma. men förmår mig inte att kliva upp. jag menar jag brukar aldrig försova mig så vf skulle jag göra det idag? somnar om o vaknar 09.13 helvete. när klockan blivit 09.45 kommer tårarna, skiten, ja allt. mascaran rinner ner för kinderna. magen kurrar men säger nej, jag vill inte ha ngt samtidigt. här i denna stund bestämmer jag mig för att skita i hantverken idag. vad ska jag göra där? jag åker in till provet ist. jag lägger mig ner i sängen. blundar trots att tårarna bränner som eld. jag somnar om. vaknar o känner mig illamående. borde äta ngt. kliver upp. kolla i kylen. tomt. det är tomt. blickar på klockan 10.30 sätter mig vid datorn, tänker på besluten jag tog idag.. var det rätt eller fel? ska jag sticka till skolan nu? nej det orkar jag inte. psyket är inte med. jag orkar inte med det fejkade leendet mer. kollar på telefonen. borde jag ringa o beställa en till tid? ska jag eller ska jag inte? nej, det går ju ändå inte, måste vänta x antal h. då kan jag lika gärna ta det på måndag. då jag ändå ska dit.

med beslutsamhet skriver jag om min morgon på bloggen. torkar en tår.

deta är mitt liv just nu. jag vill inte ha det så.

2 tider ska bli fler. tro mig, det är nog dags nu.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av bessibus - 26 augusti 2009 21:12

okej jag kanske inte är helt nöjd, men jag har en ny blogg. :) jag har kvar denna ett rba tag så alla ni som kollar in uppfattar att de är en ny blogg som gäller.  och bloggen som gäller är: bessibus.blogspot.com   hoppas att ni gillar den mer, den ...

Av bessibus - 26 augusti 2009 14:53

japp så är de och de va lite "intensivt" höhö. vi började med att sminka varann.. hah jag sög balle va så längesen! men men  sen hade vi lunch i matsalen jag hatar, 1. ett fult matkort på mig! 2. upplägget är helt cp! menmen sen va de en lektion jag ...

Av bessibus - 25 augusti 2009 21:29

jo tack jag har börjat fila på den och börjar bli lite nöjd, ska fråna sara lite grejjer nr hon komemr tillbaka, vissa saker jag inte fattar. och just de, jag har nu  också en facebook. ryktes med nu idag, efter att sara (svikaren) gick med efter att...

Av bessibus - 25 augusti 2009 15:21

1. Är du singel? nej2. Är du lycklig? ja då de är jag väl3. Är du uttråkad? hyffsat4. Är du ledsen? nej5. Är du italienare? nej6. Är du gravid? Nej7. Är du full? Nej 8. Är du en cooling? haha alltid9. Är du från Irland? Nej10. Är dina föräldrar fortf...

Ovido - Quiz & Flashcards