Alla inlägg under december 2008

Av bessibus - 10 december 2008 17:48

ja praktik fortfarande dådå.

hade trafik-kunskaps läxförhör, gick helt okej. kunde gått bättre men vet nu typ vad jag måste öva på o på fre så får vi tillbaka dom så då vet jag ju ännu mer.

sen drog till um o fixa tid.

sen bar det av till skolan, vi gjorde naglear hela dagen o gjorde klart alla "skisser" för st1:ornas stilanalyser.

mktmkt bra.

så nu e de 60-tal o kill-kompendiet kvar. ska nog göra lite 60-tal idag.

så jag får lite överstökat.


klockan är nu 17.51 runt 18.10 ska jag dra till pettersson o hämta buxbom till kransar. ska gå 1/3 lucia tåg imorgon så måste dit o hämta kransmaterialet som jag glömde där igår.

sen bär det av ner i förrådet o hämta lucia linne som ska strykas.  *suck*

o packa ner allt ganska så fint till imorgon.

o då e de ju praktik igen. sticker runt 12 o komme rtillbaka vid 2. o imorgon ska vi bnara hålla på med arbetena.

killkompendiet eller st1:orna, tror att vi sa stilanalyserna.

kulkul.


o hurrni idag va jag, matilda o sandra på stan efter skolan, vi hann besöka sara o josse på deras praktikplatser.

haha.

nu ska jag äta, lägger kanske in bra musik om ni har tur.

puss på er :D

/e

Av bessibus - 9 december 2008 21:55

"praktiken" går helt okej bra, har haft fullt upp hela dagen!

har mätt alla (21/32) st1:or o börjat skriva ner deras stilanalyser.

de e vad min dag har varit. klockan 2 drog jag till um o kuratorn.

snackade på bra, h gick sjukt fort! fattar inte!

det va så mkt lättare denna gång även fast de va jobbigt.

kunde faktiskt gå tillbaka till skolan o va "helt normal".

efter skolan ringde tessi o hon drog hit o vu flummade oss ett tag innan vi gjorde mat o drog på kören.

där övade vi lucia. helt okej kul.

drog till p där de va bara FLUM! men grymt kul hade vi o förlåt för krukan :$

nu sitter jag o diskuterar fester m sara o lindell.. haha!

ska strax gå in i mitt rum o läsa på lite om trafikkunskapen.

har läxförhörimorgon.

sen blire nog sova, om jag orkar ska jag läsa lite i boken, nästan klar med den nu.

ja de va de. ha det gött people.

/e

Av bessibus - 8 december 2008 18:21

  • markus krunegård - jag är en vampyr
  • elvis - if i can dream
  • beatles - if i fell in love with you
  • maroon 5 - she will be loved
  • alana grace - black roses red.

(inleds med en av mina favorit scener ur filmen, the sisterhood of the traveling pants.)


people enjoy. nus ka jag torka håret o dra till gr'nby med mot min.

Av bessibus - 8 december 2008 16:21

första dagen på praktiken idag då.
haha, skolan is the shit..
3 uppgifter har vi fått.
1. 60-talet. hår, make-up, kläder, stilikoner. redovisa för klassen efter lovet.
2. herr-stilanalys häfte. ge ut till klassen, och ha lektion m 1:orna.
3. göra stil analys på ALLA(!!!) st1:or..
kul liv vi har^^
sen på detta är det ju invididuella val. där jag på ons har läxförhör på allt vi gjort hittills. o nästa vecka har vi prov på det. + det vi gör innan dess dådå.

så. har lite fullt upp..

o jag har nästan läst klart boken jag lånade av moa, har 150 sidor kvar typ.. funderar på att gå å läsa som snart.


hmm.. ja ni får se om vi skriver ngt mer sen, har tappat lusten just nu, men den kommer väl fort tillbaka..

/e

Av bessibus - 7 december 2008 20:57

jag älskar boken jag läser :D jag har läst heela dagen. "om jag kunde drömma" är boken somgjort min dag idag, typ 250 sidor har jag läst idag. omg, i love it! så himla mkt! de e värsta jag boken :D

jag borde dock läsa på samhällskunskapen eftersom jag har prov i det imorgon. o lindell skulle hjälpa mig, gör han de..? nej!  :P

men jag överlever ska snart sticka in i mitt rum o plugga loss som fan! o duscha vill jag också. och helst sova ca 4h+ ja ni people livet är inte lätt på min front just nu.

jag e hungrig också typ.. haha!

aja, de e det jag hade på hjärtat.

hoppas att ni haft en bra helg.

/e

Av bessibus - 7 december 2008 13:22

idag äre plugga som gäller o läsa boken om jag kunde drömma. den är bara såå bra, började läsa igår. läste tills jag somnade xD

så när boken är klar eller innan får se hur jag gör så ska jag se filmen.

det blir nog efter boken, annars kanske jag tappar suget att läsa den xD

men emn o plugga samhällskunskap.

har prov imorgon, får göra det då eftersom jag inte gjorde det i tors.

kulkul.. not!

sen e det praktik som gäller. i 2 veckor framåt. i skolan. haha

de ville inte ha mig på kicks så får va där, jag är iaf inte ensam så. det blir nog kul. haha.

läsningen kallar.

/e

Av bessibus - 6 december 2008 16:35

hahaha, förlåt men jag DÖR av garv. HAHA!

                                           

jag kan också

 moa kan hon med.


vilket gäng vi é asså :P

störtsköna xD

de va allt för denna ggn. o lyssna gärna på låten längre ner.

nomy - cocaine

/e

Av bessibus - 6 december 2008 11:47

vi såg u på film igår, först delade jag säng m moa, sen hoppade jag över till fotöjlen o p o jag delade på den ^^

haha, p o jag lessnade lite på den o började knäppa kort^^

mkt mkt fint^^ dödar du mig om jag lägger ut dom? du kan få svara först^^

sen drog moa hem efter filmen.

o p o jag försökte ragga på lite people som kanske skulle till luthagen.. men icke, det gick inte bra alls, då efte rkanske 1h drog hon hem med. o jag sprang runt här o lyssnade på musik. sen ngn gång börjad ejag blismått trött :D

så jag somnade efter ett tag o sen kom vi till vakna-sova, vakna-sova, vakna-sova o sen vakna igen typ. o då ligga o inte orka röra på sig. för att sedan kämpa sig upp o äta ngt.

så nu sitte rjag här, ska väl snart gå in o duscha.

o fixa mig lite sen ska jag ragga på ngn om ng vill följa med mig in till stan. o sen ska jag förbi posten o hämta ett paket :D kuul.

sen sk ajag även förbi moa o hämta en bok. vad den nu än heter, men de e twilight boken ^^

de e väl planerna hittills.

har ni andra förslag hör av er.

/e

Ovido - Quiz & Flashcards